legnézettebb
tovább >>
legújabb
tovább >>


Robotok rajzolnak személyiségprofilt

Tudásfeltöltés > Aktuális
2017.10.27.

Mit tudhatunk meg valakiről közösségi oldalakon lévő profilja alapján és hogyan alkalmazhatók robotok arra, hogy személyiségprofilt adjanak az alapján, ki milyen tartalmakat oszt meg és lájkol?

A pszichológusok szerint az extrovertált személyiségek sokat posztolnak mind a hétköznapjaikról, mind társasági eseményekről. Mások tartalmait is ők lájkolják leggyakrabban. Az érzelmileg labilis személyek visszajelzést, megerősítést várnak a többi felhasználótól, az ő viselkedésüket befolyásolják leginkább a mások által megosztott tartalmak. A nyitott emberek információkeresésre használják a közösségi oldalakat, ennek megfelelően ők adják meg a legtöbb információt magukról és posztjaik főleg intellektuális témákat fednek le. A lelkiismeretes embereket a közösségi oldalak hatékony és átgondolt használata jellemzi, ők töltik a legkevesebb időt ezeken az oldalakon. Azok a személyek, akiknek a barátságosság az egyik legfontosabb személyiségjegye, sok pozitív érzelmet árasztó posztot írnak, leggyakrabban ők taggelik be barátaikat, ismerőseiket.

Egy kísérlet során humán-erőforrás területen dolgozókat kértek meg arra, hogy vadidegenek profilját nézzék meg olyan szemmel, mintha alkalmazottat keresnének. Amikor a HR-esekben kialakult képet a kutatók összepárosították a közösségi oldalon megtekintett személyekről kialakult munkahelyi képpel, akkor meglehetősen szoros kapcsolatot találtak a kettő között. Egy másik vizsgálatban robotok vették át a HR-esek szerepét: a kutatók azt tapasztalták, hogy a lájkok számával nőtt a robot által készített személyiségprofil pontossága, vagyis minél több lájk állt rendelkezésre a vizsgált személytől, annál jobban „ki tudta őt ismerni" a gép.

Forrás: upszi.hu, ap.elte.hu, egyetemiradio.wordpress.com; Kép forrása: flickr.com

 

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások ehhez a cikkhez