legnézettebb
tovább >>
legújabb
tovább >>


Kényszerből vásárolnak

Tudásfeltöltés > Aktuális
2018.04.21.

Átgondolatlan döntések és megfelelési kényszer - ezek jellemzik a fiatalok vásárlási szokásait, állítja Műegyetem kutatója.

Y generációnak nevezzük azokat, akik 1980 és 1999 között születtek, a 2000 után világra jöttek pedig a Z generáció tagjai. Gyakran hallhatjuk, ez a két generáció milyen nagymértékben különbözik elődeitől. Másképp tanulnak, tájékozódnak és a munkaerőpiacon is eltérően pozícionálják magukat, mint a szüleik. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem doktorandusza, Fetter Barbara a vásárlási szokások tekintetében is talált különbségeket a fiatalok és az idősebbek között. A kérdőíves kutatások során a kutatónő arra kereste a választ, mi befolyásolja az egyes korosztályok vásárlási döntéseit és milyen célt szeretnének vásárlásaikkal elérni. A 3000 fő megkérdezésével lezajlott kutatás eredményeiből azt a következtetést vonta le, hogy a fiatalok könnyebben befolyásolhatók, ugyanis ez a generáció a közösségi médián keresztül bepillantást nyer a sztárok mindennapjaiba és vásárlásaival az ismert emberek öltözködési és étkezési szokásaihoz próbál idomulni. Az Y-ok és X-ek tehát gyorsan, de átgondolatlanul hozzák meg vásárlási döntéseiket. A fiatalok úgy élik meg, hogy környezetük folyamatosan újabb és újabb elvárásokat támaszt feléjük, melynek ők a vásárlás révén tudnak megfelelni. Amit ma divatosnak, trendinek tartanak, az néhány hónap múlva már elavult lesz, ezt a jelenséget nevezik a szakemberek „fast fashion"-nek. Az Y és Z generáció számára egyébként a vásárlás egyúttal közösségi élmény is, amit barátokkal együtt kell végezni.

Forrás: bme.hu, Wikipédia, portfolio.hu; Kép forrása: flickr.com

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások ehhez a cikkhez